هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد
سرخط خبرها

مشهد سرآغاز روشنگری زنان رسانه ای جهان خواهد بود 

  • کد خبر: ۱۸۵۲۵۵
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مشهد سرآغاز روشنگری زنان رسانه ای جهان خواهد بود 
مشاور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: برگزاری جشنواره بین المللی رسانه خورشید در مشهد آغازی برای روشنگری زنان رسانه ای جهان است.  

هادی کافی در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه نشست هم اندیشی رسانه‌ای جشنواره بین المللی رسانه خورشید در مشهد در خصوص دلیل شکل گیری این جشنواره اظهار کرد: اولین جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» با محوریت زن و رسانه در اردیبهشت ماه کار خود را شروع کرد. ۲۳ اردیبهشت اولین سالروز درگذشت خبرنگار شیعه الجزیره، شیرین ابوعاقله در فلسطین اشغالی بود که با شلیک نیرو‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. همین اتفاق جرقه‌ای برای شروع حرکتی رسانه‌ای ویژه زنان بود تا نه تنها به عنوان یک موضوع بلکه به عنوان کنشگران اصلی جامعه باید حضور جدی تری داشته باشند و برنامه‌ای برای افزایش این کنشگری طراحی شود.

کافی بیان کرد: وقتی به اولین سالگرد شهادت شیرین ابوعاقله رسیدیم در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برنامه ریزی‌های مناسب انجام شد و آغاز کار در همان زمان کلید خورد و در نهایت ۸ مهرماه ۱۴۰۲ در مشهد مقدس آیین اختتامیه جشنواره بین المللی رسانه خورشید برگزار خواهد شد.

وی افزود: زنان رسانه‌ای جهان از ۴۵ کشور جهان به این رویداد دعوت شدند تا مشهد به عنوان منبعی برای کنشگری زنان رسانه و مرکز انتشار محتوایی که دروغ نیست تبدیل شود.

مشاور معاون وزارت ارشاد تشریح کرد: آنچه که در حال حاضر به ویژه در حوزه زن و رسانه در حال اتفاق است این است که زن را تنها یک کالای جنسی می‌دانند و حرفی که باید منتقل شود نه به درستی صورت می‌گیرد و نه کنشگری زنان رسانه در جایگاه خودش قرار دارد. به عنوان مثال خانم مرضیه هاشمی که قبلا خبرنگار آمریکایی بود در خاطرات خود می‌گوید اگر یک زن قرار باشد فعالیت رسانه‌ای داشته باشد اگر دانش و تجربه بالایی هم در حوزه رسانه داشته باشد، اما به هر دلیلی زیبایی خود را از دست بدهد از رسانه حذف می‌شود.

هادی کافی با اشاره به شعار جشنواره بین المللی رسانه خورشید، تاکید کرد: اگر روشنگری زنان به درستی اتفاق بیفتد مشهد به عنوان مرکزی برای آغاز روشنگری زنان رسانه‌ای جهان تبدیل می‌شود. اسم جشنواره نیز خورشید است. ماهیت خورشید این است که بدون هیچ چشمداشتی به صورت یکسان به تمام نقاط می‌تابد و کاری ندارد سیاره‌ای آب دارد یا ندارد، کدام قاره و نقطه از زمین است و به صورت عام  به همه می‌تابد. این روشنگری باید توسط زنان اتفاق بیفتد و هشتم مهرماه شاهد آغاز این روشنگری در شهر مشهد خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->